Followers

Wednesday, May 6, 2009

KEDAH memories...

Hubby n Sayang

En. Adam & Atuk

En. Adam & Nenek

En. Adam & Ayah Mahat

My BJY 3134

b4 nk bertolak..

TAHNIAH HAFIZ & SUE

Ni kire backdated entry la..mggu lps aku ngn family hubby g jln2 kedah..bkn nk jln je la..tp sepupu hubby kawen kat sane..actually brt sgt ati aku nk pegi..bkn pe ngn keadaan aku skang ni..rase mcm xsanggup je nk tempuh perjalanan yg mmg jauh gler tu..hohoho..tp sian kat hubby aku g gak la..

Ari khamis lps hubby blk keje kami pn grk la blk ke umah MIL aku dl..di Rasa..b4 tu aku singgah kat umah mama utk ambk bju yg dh siap aku tempah..disebabk' perkembangan bdn aku ni bju pn dh xmuat..sib la untie kdi tu sggp siapk' dlm mase 2mggu bju ku itu..tq Untie Lai Wah..dlm kol 12.00mlm br la smpi kat umah MIL aku..

Pg2 lg kami dh bgn..bersiap2 nk bertolak..MIL n SIL aku bz msk srpn utk bwk bekal nnt..kalo aku jd tukang tgk je la..sbb en.adam dh bgn..bkn sng ati die tgk aku nk buat keje..mule la nk bekepit je..kire2 kol 10.30pg kami pn bertolak ke kedah..

Rase jauh sgt perjalanan kami..mane xnye..ntah bape kali stop aku rase...smpi kat R&R Behrang kami menunggu adk-beradik FIL aku..siap picnic dl kat ctu..pehhh bes gler dpt pekene nsk lmk smbl sotong buatan Alang..hoho..mmg terangkat..dh gitu-gini kire2 jam 6.45ptg br kami smpi kat umah pengantin...rase nk tercabut tulang-temulang aku ni..sabo je la...

Pas smpi tu kami mnm2 dl kat umah pengantin..dh senje pn time tu..bdn pn dh melekit2..kegatalan melanda disana-sini..huhuhu..lps bpk pengantin bg kunci umah utk kami bertanggak kami pn grk la kesane...msk je umah tu ank ku mcm lipas kudung lari sane-sini..umah tu mmg xde org ddk..so lapang je la..apelagi skali en.adam gelak rase bergema smpi ujung barisan umah tau..die pulak mcm dh terlebih dos je..hahaha..aku la yg mcm nk angin...dh la pnt..en.adam plak t'lbh hyper..biler aku mrh..aku blk yg kene mrh..sib la FIL aku byk membantu coz en.adam mmg pantang tgk atuk die..pnt la org tue tu melayan adam..yg menambahk' tensen aku..org2 yg mnd mcm xingt dunia...berjam-jam aku tggu diorg mnd..huaaaaaa..aku dh xtahan...las2 aku mnd kan la adam gak kat blk ayor yg bertakung tu..lg menambahk' pns ati aku die mcm nk berenag dlm air kotor tu..ape lg kuar la sore petir aku..lantak la diorg nk ckp ape..yg penting AKUU DH PENATTT GILERRRR...so pas siap2 nk g mkn kat umah pengantin mlm tu..aku pn ckp la dh mnd pn pns..tau hubby aku ckp ape.."bkn pns ape,hati yg pns"..tau xpe...mmg hati aku tgh pns..sib la hubby aku tu penyabar..aku ni mmg garang tp mulut je bising..hati wa baik maaa..hehehe..pas mkn ddk2 jap aku pn mnk diri la nk blk..xlrt dh nk ddk..skt pinggang yg amt sgt..sian hubby aku skt pale..xdpt nk tlg picitk' sbb nk kene gsk bju plak..en.adam plak selagi xtutup lampu selagi tu die on..sian SIL aku yg kene tlg tgkk' adam..

Pg tu subuh pn ntah kemane..penat giler..nk g srpn pn xde mood..aku siapk' en. adam..hubby bwk die g srpn..dlm kol 10.30pg kami bersiap2 nk g kenduri..tggu pengantin jap..sbb nk berarak dr umah kami..sempoi je pengantinnye..sbb belah lelaki..belah pompuan xdpt g sbb lg jauh nun kat indonesia..smpi kt kenduri aku belasah laksa ngn SIL aku..uihh sdp tu laksa kedah..dh relaks jap br aku mkn nsk..adam plak dlm pns tu die bantai tdo..kalo de atuk die aku ni mane laku..hehehe..las2 aku ambk nsk je utk adam sbb lauk die sumer pds..

Selesai sudah hal kenduri..jom kemas nk blk plak..apepun b4 blk aku nk mnd dl..pns sey..dlm kol 2.30ptg kami pn gerak blk..b4 tu nk singgah dl umah isteri arwah abg hubby ku kat alor setar..as usually my MIL yg beria sgt nk g..dlm kol 4.30ptg br smpi umah kak ipar tggl ku itu..dok lepak2 jap borak2 mnm2..MIL aku dh sibuk nk blk..biase la tu..otw blk plak cuace mendung n hujan..mule2 en.adam baik je..elk je die tdo n dok diam dlm kete..tp mayb sbb die dh pnt sgt mule la die buat perangai..rase ilang sbr aku..biasenye kalo aku naik angin hubby aku akn relaks je..xkn bg tekanan lg kat aku..tp d'sebabk' MIL aku ni yg over panic aku pn tertekan sgt..rase nk menjerit je time tu..aku dh soh hubby aku stop je kete bia aku drive die pegang adam..tp mane nk stop tgh2 highway tu..tensen gler aku time tu..rase taubat je nk jln jauh2 lg..smpi kat tapah kitorg stop utk mkn..en.adam dh dpt atuk br die snyp..lege aku skit..tp ati ni msh pns lg..smpi je aku dok diam2 utk tenangk' diri..dh ok skit br aku b'ckp..bkn pe tkt telepas yg xsepatutnye..hehehe..time nk blk MIL n FIL aku tkr tmpt..br la aman ckit..sori bu..bkn pe mmg aragh tensen sgt ngn ibu time tu..br la en.adam dok diam ngn atuk die smpi tdo..kami smpi umah dlm kol 11.30mlm..en.adam pengsan trs sbb pnt..angkt kat tilam pn xsedar..

Pg tu bgn msh pnt lg..hubby smpt g mancing lg..aku dok merehat2k' diri kat umah..siap bsh bju,sidai n lipat..nnt blk xde la pnt sgt..dh kol 6.45ptg br kami gerak blk k'S.Alam..camtu la kisah kami ke KEDAH..sesungguh bkn perjalanan yg menyeronokk'..tp ok la..tggu bln nov plak..adk die nk kawen..xtau lg nk g ke x?rase mcm serik je..huuuaaaa..




No comments:

Post a Comment